النون

بنیان نوآوری الکترونیک

Instagram

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

0

۶.۵ کانال‌های توزیع

پست الکترونیکی بومی النون امکان ارائه خدمت بر روی دامنه ی اصلی elenoon.ir را برای کاربران عمومی فراهم کرده است که از این طریق این امکان را برای آنها فراهم می نماید تا از سرویس های ارائه شده مانند پیامک، اصلاح واژگان و ... استفاده نمایند. پست الکترونیکی سازمانی النون قابلیت تنظیمات نام و لوگوی سازمان و همچنین تغییر در سرویس های درخواستی را در دامنه ی مرتبط با همان سازمان فراهم می نماید و اطلاعات ایمیل سازمانی را در صورت درخواست سازمان، در سرورهای در اختیار آن سازمان ذخیره می نماید. پست الکترونیک النون همچنین امکان مشاهده ایمیل توسط ابزارهای پشتیبانی کننده از پروتکل IMAP یا پروتکل SMTP را ارائه کرده است که از این طریق می توان با استفاده از نرم افزارهایی نظیر outlook، از قابلیت این سرویس استفاده نمود. علاوه بر این، امکان دسترسی به پست الکترونیک النون از طریق رابط کاربری وب و همچنین برنامه ی موبایلی رایانامه ی النون نیز امکان پذیر می باشد.

0

۵.۵ ارتباطات و عرضه خدمات به مشتریان

با توجه به ماهیت پروژه های تحقیق و توسعه و همچنین موفقیت در توسعه پروژه های نرم افزاری که وابسته به نتیجه ی بدست آمده در هر دوره و انتشار می باشد، استفاده از چارچوب اجایل به منظور استفاده از سیستم توسعه تطبیق پذیر بسیار ضروری می باشد و کاهش قابل توجهی در ریسک پروژه های نرم افزاری می دهد. برای تطبیقی اجرا کردن پروژه لازم است که محصول تدریجی (Incremental) تولید شود و توسعه به صورت قدم به قدم (Iterative) انجام شود. در این روش نه تنها هزینه تغییر بسیار کم می شود بلکه به خاطر اتلاف منابع کمتر، هزینه و زمان کمتری صرف پروژه می‌گردد. برای این منظور، از متدولوژی اسکرام که یکی از موثرترین متدولوژی های توسعه اجایل است استفاده می شود. متدولوژی اسکرام با توجه به شکستن هر انتشار به چند دوره (اسپرینت)، امکان دریافت بازخورد را بیشتر می نماید و دوباره کاری ها را که موجب اتلاف هزینه و زمان زیادی در پروژه می گردد، کاهش می دهد. علاوه بر این با تمرکز زیاد بر روی ارتباطات ذینفعان پروژه و حذف آیتم های زائد، سرعت پیشرفت پروژه را افزایش می دهد. تضمین و کنترل کیفیت در متدولوژی اسکرام به صورت یکپارچه و در موازات با تحلیل طراحی و پیاده سازی صورت می گیرد که موجب کاهش زمان در دیباگ محصول منتشر شده می شود و در نتیجه در کاهش زمان و هزینه و همچنین رضایت مشتریان اثر قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

برای تست نرم افزار از متدولوژی STEP  مطابق استاندارد  IEEE Std. 829-1983 عمل میشود و به منظور تولید امن نرم افزار از متدولوژی CLASP استفاده می شود.

به منظور مدیریت خدمت فناوری اطلاعات از چارچوب ITIL استفاده می گردد که از این طریق کیفیت ارائه خدمات با هزینه کم و کارایی بالا ارائه می شود به نحوی که بیشترین ارزش را خلق کرده و ریسک را به حداقل می رساند. برخی از مزایای مدیریت خدمت فناوری اطلاعات براساس چارچوب ITIL عبارتند از:

  • افزایش رضایت مشتریان و کاربران با خدمات فناوری اطلاعات
  • بهبود قابلیت دسترسی خدمت، اثر مستقیم بر افزایش سود و درآمد کسب و کار
  • صرفه جویی مالی از طریق کاهش دوباره کاری، زمان تلف شده و بهبود استفاده و مدیریت از منابع
  • بهبود زمان ورود به بازار برای محصولات و خدمات جدید
  • بهبود تصمیم گیری و مدیریت ریسک

برای پشتیبانی، از پنل ادمین اتوماتیک استفاده می­شود که با سیستم تیکت کاربران یکپارچه می­شود. بدین صورت که کاربران از طریق بخش ارسال پیشنهاد در وب اپ یا از طریق سیستم تیکت و با فروم، نظر ثبت می­گردد این نظارت به بخش صندوق پیام های پنل مدیریت انتقال می یابد و بعد از انجام کارهای مربوطه و طی شدن workflow در انجین workflow نتیجه از طریق پیامک و ایمیل به اطلاع کاربر می­رسد.

به طور کلی خدمات مربوط به پست الکترونیک النون به دو دسته ی زیر تقسیم می شوند:

۱. خدمات عمومی: خدمات عمومی شامل پست الکترونیک عمومی النون می باشد که عبارتند از:

  • ارائه رایگان سرویس پست الکترونیک النون به افراد متقاضی
  • ارائه شارژ هدیه ی 10000 ریالی پنل پیامک برای هر ثبت نام جدید
  • امکان شارژ پنل پیامک توسط کاربران
  • ارائه سرویس های رایگان تقویم، مخاطبین و ...
  • ارائه رایگان 2GB فضا جهت ایمیل
  • ارائه 3GB فضای رایگان جهت درایو
  • پشتیبانی از کاربران توسط Service Desk و ...

۲. خدمات سازمانی: خدمات سازمانی شامل سازمان هایی می باشد که خریدار سرویس های سازمانی پست الکترونیک النون می باشند که عبارتند از:

  • ارائه سرویس های رایگان تقویم، مخاطبین و ...
  • ارائه رایگان 2GB فضا جهت ایمیل
  • ارائه 3GB فضای رایگان جهت درایو
  • پشتیبانی از سازمان توسط Service Desk و ...
  • ارائه پنل ادمین جهت مدیریت کاربران سازمان
  • خصوصی سازی رابط کاربری ایمیل به منظور تغییر در نام سازمان، لوگو و...