تحقیقات جدید نشان میدهد که با وجود درآمد ۴ میلیارد دلاری یوتیوب برای گوگل، این وبسایت هیچ سوددهی برای غول تبلیغات دنیا ندارد

یوتیوب بدون هیچ شک و تردیدی بهترین وبسایت میزبان ویدیوهای اینترنتی است و روزانه بینندگان بی‌شماری را از سراسر دنیا به سمت منبع غنی خود جذب می‌کند. اما با وجود بیننده‌ میلیاردی، یوتیوب هیچ سودی برای گوگل ندارد!

بر اساس گزارشی که از سوی «وال استریت ژورنال» منتشر شده، این غول ویدیویی دنیا با وجود درآمدی ۴ میلیارد دلاری، هیچ سودی تولید نمی‌کند.

یوتیوب در مجموع تنها ۶ درصد از فروش تبلیغات گوگل را تشکیل می‌دهد که با توجه به حضور همه جانبه ویدیوها و لینک‌های این وبسایت در سراسر دنیای وب، آماری غافلگیرکننده به شمار می‌رود. اما شاید مشکل یوتیوب نیز همین واقعیت باشد.

بر اساس تحقیقات، بیشتر مردم از طریق لینک‌های به اشتراک گذاشته و ویدیوهای اصطلاحا جاسازی شده (Embedded) در وبسایت‌های متفرقه به محتوای یوتیوب دسترسی دارند؛ بر خلاف فیس بوک و توییتر که همه به شکل مستقیم با آن درگیر هستند. یوتیوب تبلیغات را تنها در ویدیوهایی پخش می‌کند که از طریق وبسایت اصلی آن و مراجعه به صفحه خانگی (Home Page) یوتیوب مشاهده شده باشند.