جیمیل جیمیل


ایمیل یکی از قدیمی ترین انواع رابطه ات اینترنتی است و یکی از معدود وسائل های قدیمی است که هنوز نیز بسیار مصرف می‌شود. ایمیل از ابتدا تا به امروز افزایش بسیار بسیاری کرده است؛ اما چگونگی مصرف و پردازش ایمیل ها تغییر بسیار کمی کرده است. در این مجموعه نبعضی به بهترین برنامه‌های مدیریت ایمیل برای سیستم‌علت اندروید می‌پردازیم.


۱. AOSP Email

email (4)

اولین مورد در این لیست AOSP Email است. این اپلیکیشن کهنه‌کار، ظاهری کلاسیک داشته و از ابتدای خلقت اندروید تا به امروز بر روی دستگاه های اندرویدی وجود داشته است. اما این برنامه بروزرسانی شده و چند بار باز طراحی شده است. AOSP Email ، تقریباً مخاطبین محبوب ترین ارائه‌دهندگان ایمیل را پشتیبانی می‌کند و همین طور به گونه‌ای طراحی شده است که کار کردن با آن آسان باشد. باید در نظر داشت که این برنامه ویژگی‌های مهم ایمیل را پشتیبانی می‌کند. اما اگر شما به یک برنامه با خصوصیات یی بیشتر و قدرتمندتر نیاز دارید،این اپلیکیشن شما را راضی نخواهد کرد.

۲. Aqua Mail

email (1)

این برنامه، یک سرویس گیرنده‌ی اینترنتی با کمی قدرت بیشتر و ویژگی‌های محیطی بیشتر است. آکوا نه فقط به شما اجازه می‌دهد که که اکانت‌های IMAP را با نیز مبادله بکنید ، بلکه می توانید آن را با OFFICE 365 ادغام بکنید . نسخه‌ی جدید این برنامه با طراحی متریال آپدیت شده است. این برنامه در دو ورژن رایگان و پولی عرضه شده است. در ورژن پولی علاوه بر اینکه شما می‌توانید بیشتر از دو اکانت ایمیل داشته باشید، می‌توانید شناسه‌های تبلیغاتی از ایمیل‌های خروجی را نیز بردارید.

۳. Blue Mail

email (3)

بلو میل (Blue Mail) یک سرویس ارائه‌دهنده ایمیل آسان اما ظریفی است که با مصرف از آن می‌توانید بسیاری از اکانت‌های ایمیل از عبارت Yahoo ,Gmail ,iCloud ,Office365 و بیشتر را یکجا داشته باشید. محیط این برنامه آسان بوده و بسیار شبیه به رابط کاربری AOSP Email، اما با کمی تغییر در جزئیات است. علاوه بر ویژگی‌های استانداردی که این اپلیکیشن ارائه می‌کند، شما می‌توانید کارهای دیگری را نیز با آن انجام دهید. از عبارت اینکه شما می‌توانید تنظیم بکنید در یک ساعت معین ، هیچ اعلانی دریافت نکنید، ایمیل را برای فرستادن در یک زمان معین یا یک تاریخ معین تنظیم بکنید ، منوهای قابل شخصی‌سازی داشته باشید، و بسیاری قابلیت‌های دیگر. این برنامه حتی برخی ویژگی‌های امنیتی از عبارت قفل کردن ایمیل‌های شخصی را دارا است.

۴. CloudMagic

email (9)

اپلیکیشن CloudMagic نسبت به دیگر رقبایش تازه کار است. برخی از بخش‌های این app به صورت متریال طراحی شده است. CloudMagic چند اکانت ایمیل را به صورت نیز زمان پشتیبانی می نماید . ویژگی منحصر به فردی که این اپلیکیشن جالب دارد این است که بسیاری از وسائل های مختلف از عبارت Todoist،Asana ،MailChimp ،Pocket ،Evernote، را باهم ادغام کرده است که واقعا مفید هستند .

۵. Email for Exchange - Mail Wise

email (7)

یکی از ویژگی‌های دشوار برای اکثرا اپلیکیشن‌های ایمیل، پشتیبانی از پروتکل Exchange است و هدف این برنامه، کمک کردن به کاربرانی است که از سرویس‌هایی مبتنی بر این ویژگی مصرف می کنند. همین طور برای اینکه پیام‌ها برای خواندن آسان تر باشند،از سبک پیغام (message - style) مصرف می نماید . با وجود اینکه تمرکز این برنامه بیشتر بر تبادل ایمیل در سرویس مایکروسافت است، اما شما می توانید ازبقیه اکانت‌های ایمیل‌تان نیز مصرف بکنید .

۶.  Gmail

email (12)

جیمیل از مشهور ‌ترین برنامه‌های مدیریت ایمیل در بین کاربران دستگاه های هوشمند  است. این برنامه آخرین استانداردهای طراحی گوگل را در خود جای داده است و همین طور از Google Now و Google drive پشتیبانی می‌کند. جیمیل اکثرا اوقات یک آپدیت جدید دریافت می نماید و خصوصیات ی جدیدی به آن اضافه می شود. از عبارت اینکه در آخرین آپدیت ، به طراحی متریال ارتقاء پیدا کرده است. همین طور از این پس علاوه بر اکانت جیمیل، می‌توانید از سرویس‌های دیگر، از عبارت سرویس ایمیل Yahoo و Microsoft نیز مصرف بکنید .

۷. Inbox by Gmail

 email (7)

ﺍﭘﻠﯿﮑﯿﺸﻨﯽ ﺑﺮﺍی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ایمیل‌ها در ﺳﺮویس ﺟﯿﻤﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺗﯿﻢ Gmail ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ است. این سرویس تنها جیمیل را ارائه می دهد. از عبارت خصوصیات ی آن ادغام با Google Now ، داشتن برچسب‌های پیشرفته مدیریت ایمیل و پشتیبانی از news feeds است.

۸. k-9

email (11)

از قدیمی‌ترین برنامه‌های ایمیل برای اندروید است. این برنامه هنوزهم از یک رابط کاربری قدیمی‌تر مصرف می‌کند که بسیار شبیه به Reddit است، اما از ویژگی مدیریتی ساده و کارآمدی برای مصرف بهره می‌برد. اگر شما از طرفداران FOSS هستید این برنامه گفت باز بوده و می توانید از آن مصرف بکنید . این اپلیکیشن ویژه افرادی است که به آپشن‌های پیچیده و ویژگی‌های قدرتمند نیازی ندارند.

Mail.Ru

email (10)


Mail. Ru حدود ده میلون بار از گوگل‌پلی دریافت شده و از نظر امتیازبندی، 4.5 از 5 امتیاز را در این فروشگاه از آن خود کرده است. از عبارت ویژگی‌های این برنامه می‌توان به پشتیبانی از چند اکانت، جستجوی پیشرفته ، فیلتر اطلاع‌رسانی، فیلتر داخلی ضد تبلیغات (anti spam) اشاره کرد. رابط کاربری Mail.Ru شباهت محسوسی به نسخه‌های قدیمی‌تر جیمیل دارد، اما در کل دارای طراحی و خصوصیات ی مناسب و کاربردی است.

Mailbox .۱۰

email (8)

این اپلیکیشن توسط Dropbox گسترش داده شده است و  به همین دلیل شما به صورت مستقیم می توانید به Dropbox دسترسی داشته باشید. بسیاری از ویژگی‌های جالب و منحصر به شخص این اپلیکیشن، در رابطه با Dropbox است. پس کاربران Dropbox قطعا باید این مورد را  امتحان کنند.

myMay .۱۱ 

email (6)

یک نرم‌افزار ایمیلی قدیمی همراه با لیستی از ویژگی‌های جالب و کاربردی است. این app محبوب‌ترین سرویس‌های ایمیل مانند گوگل، یاهو، مایکروسافت، اپل، و حتی AOL را نیز پشتیبانی می نماید . myMay علاوه بر سرویس‌های یاد شده، از سرویس ایمیل my.com نیز پشتیبانی می‌کند.

Nine Exchange .۱۲

55555

اپلیکیشن Nine - Exchange برای کارآفرینان و یا مردم عادی طراحی شده است که می‌خواهند رابطه ات موثر تری با همکاران خود، دوست ها و اعضای خانواده در هر وقتی که بخواهند داشته باشند.این app باپروتکل Exchange مایکروسافت و دیگر سرویس‌های این شرکت مثل office 365، HotMail ،OutlooK سازگار است و از آنها پشتیبانی می‌کند. از عبارت ویژگی‌های این برنامه می‌توان به رابط کاربری زیبا ، حساب های چندگانه ،ویرایشگر قدرتمند گفت،همگام‌سازی پیامک‌ها و پشتیبانی از Android Wear اشاره کرد.

WeMail .۱۳

email (13)

WeMail در سال 2014 همراه با چند ایده جالب و منحصربه‌شخص منتشر شد. ویژگی اصلی این برنامه، رابط کاربری آن است. طراحی متریال، مرتب‌سازی ایمیل‌ها بر طبق فرستنده و نشان‌دادن ایمیل در قالب پیام، از عبارت ویژگی‌های آن است. WeMail تجربه ای مفرق از کار کردن با ایمیل را برای شما به ارمغان می‌آورد. فقط مساله عمده‌ی این اپلیکیشن این است که از بسیاری سرویسهای مشهور ایمیل پشتیبانی نمی‌کند.

۱۴. yahoo mail

email (5)
کمتر کسی پیدا می شود که یاهو میل را نشناسد. با مصرف از این برنامه می‌توانید به ایمیل‌های خود به ساده ی و در کمترین زمان ممکن دسترسی  داشته باشید. ویژگی مهم دیگر این app ، ادغام کردن بخش خبرها با ایمیل است.  پس شما می توانید ایمیل هایتان را ارزیابی بکنید و در همان زمان هم می توانید خبرها را بخوانید. نا گفته نماند که تنها کاربران یاهو می توانند از این اپلیکیشن استفاده  کنند.

هر یک از این برنامه‌ها ویژگی‌های ویِژه خودشان را دارند که می توانند با سبک و سیاق هر شخصی سازگار باشند. آیا برنامه‌ی کاربردی دیگری در این زمینه را می‌شناسید که تجربه‌ی کار با ایمیل در دستگاه‌های اندرویدی را برای شما لذت‌بخش‌تر کرده باشد؟