بیل گیتس بیل گیتس

بیل گیتس بنیانگذار و مدیر علت سابق مایکروسافت، هموقت با چهل سالگی این شرکت با ارسال ایمیلی برای کارکنان، دیدگاه‌های خود را در مورد قدیم و آینده این شرکت اعلام کرد.



 پائول آلن و بیل گیتس، دوست ها زمان کودکی بودند که با شور و شوق زیادی برای رایانه برنامه نویسی می‌کردند و به دنبال ایجاد یک کسب و کار بودند.

bill-gates-paul-allen-1981- پائول آلن و بیل گیتسپائول آلن و بیل گیتس

سرانجام در تاریخ ۴ آوریل ۱۹۷۵، شرکت مایکروسافت با مدیر علت ی بیل گیتس تاسیس شد. در آگوست ۱۹۷۷، مایکروسافت با مجله اسکی در ژاپن توافق کرد و در نتیجه اولین دفتر بین‌المللی خود را در ژاپن تاسیس کرد. مایکروسافت در ژانویه ۱۹۷۹، به یک مرکز جدید در واشینگتن در ایالات متحده آمریکا نقل محل کرد.

بیل گیتس جزو ثروتمندترین افراد جهان ی تکنولوژی محسوب شده و حال با همسر خود در بنیادهای خیریه به کار ‌های آدم دوست ها ه می‌پردازند. بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» بزرگ‌ترین موسسه خیریه در جهان است. این بنیاد در سال ۲۰۰۰ میلادی به‌دست بیل و ملیندا گیتس بنیانگذاری شد و در سال ۲۰۰۶ میلادی به‌دست وارن بافت به دو مساوی گسترش یافت. اندازه کمک‌های انجام‌شده این انستیتو نزدیک به ۳۳ میلیارد دلار است.

بیل گیتس گفت نامه‌ی زیر را به کامندان مایکروسافت به مناسبت جشن سالگرد و چهل سالگی این شرکت فرستاده است.این نامه در توئیتر توسط   آمیت چودری منتشر شده است. گیتس در این نامه از ساتیا نادلا مدیر علت فعلی مایکروسافت تمجید کرده و اظهار داشته که رهبری وی باعث شده تا این شرکت به پیشرفت خود در حوزه فناوری ادامه دهد.

فردا روز بزرگ و خاصی است؛ سالگرد ۴۰ سالگی مایکروسافت

در اوایل، پائول آلن و من با شعار اصلی «رایانه روی هر میز و در هر خانه، که نرم‌افزارهای مایکروسافت را اجرا نماید » اهداف این شرکت را پایه گذاری کردیم. این ایده کمی بزرگ بود و بسیاری تصور می‌کردند که به انجام رساندن آن غیرممکن است . فکر کردن به اینکه بعد از آن ایده رایانه ها چقدر به آدم نزدیک‌تر شدند، بسیار شگفت انگیز است. حال همه‌ی ما افتخار می‌کنیم که مایکروسافت توانسته نقش اصلی را در این انقلاب ایفا نماید .

این روزها بیشتر از قدیم ‌ی مایکروسافت، من به آینده‌ی آن فکر می‌کنم؛ من اعتقاد دارم که رایانه ها طی ۱۰ سال آینده بیش از هر وقتی سریع ‌تر خواهند بود. ما در حال حاضر در جهان ی چند-پلتفرمی زندگی می‌کنیم و رفته رفته رایانه ها فراگیر خواهند شد. ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که رایانه ها و روبات‌ها قادر هستند حرکت کرده ، مشاهده کنند و به طور طبیعی به تعلت بپردازند. بسیاری از اپلیکیشن‌های جدید عرضه شده و قدرت بسیاری را به کاربران خواهند بخشید.

مایکروسافت با رهبری ساتیا نادلا، بهتر و بیشتر از همواره به پیشرفتی چشمگیر دست یافته است.  حال ما منابعی را برای حل مسائل داریم؛ شرکت ما به هر جنبه‌ای از رایانه های مدرن و پروژهش‌های عمیق دست یافته است. من نقش مشاور فنی ساتیا نادلا را داشته و در ارزیابی ‌های بسیاری از محصولات شرکت داشته‌ام، به همین دلیل تحت اثر پتانسیل‌های موجود در این محصولات قرار گرفتم. نتیجه این شد که محصولات جدید بسیاری مثل کورتانا، مترجم اسکایپ و هولولنز ارائه شده و این مسائل فقط بخشی از نوآوری‌های موجود در این شرکت است.

در سال‌های آینده، مایکروسافت به فرصتی دست خواهد یافت که افراد و سازمان‌های بسیاری را از نقاط مختلف جهان به خود جلب نماید . در حال حاضر تکنولوژی برای افراد بسیاری غیر قابل دسترسی است، زیرا این فناوری بعضا گران و پیچیده است یا ممکن است این دسته از افراد هیچ دسترسی را به آن ندارند. به همین دلیل من امیدوارم که شما در مورد توانایی‌ها و آنچه که می‌توانید انجام دهید فکر کرده واین قدرت را به افراد بسیاری بخشیده، رابطه بین آن‌ها را برقرار کرده و دسترسی به تکنولوژی، رایانه و هرآنچه که مفهوم فناوری دارد را به افراد مختلف در همه نقاط جهان فراهم بکنید .

ما در طول ۴۰ سال، با کمک یکدیگر به فناوری‌های بسیاری در مایکروسافت دست یافته‌ و قدرت بسیاری را به کسب و کار بخشیده و برای افراد بسیاری این فرصت را فراهم کرده ‌ایم تا پتانسیل‌های خود را در این زمینه بشناسند؛ حال آن چیزی که ارزش بسیاری دارد، آینده‌ی مایکروسافت است. از شما به خاطر تبدیل کردن مایکروسافت به شرکتی فوق‌العاده و نوآوری‌هایی که در دهه‌های آتی ارائه خواهند شد، تشکر می‌کنم.

همان گونه که خواندید، گیتس اظهار امیدواری کرده که مایکروسافت در سال‌های آتی به افراد و سازمان‌های زیادتری در همه جهان دسترسی داشته باشد و ماهیت پیچیده فناوری یا مسائل مربوط به دسترسی، جلوی مصرف از آن را نگیرد. او مهم‌ترین مساله برای این شرکت را اقداماتی دانسته که قرار است در آینده انجام دهد.