افزونه دیمیل افزونه دیمیل

در ماه‌های قدیم گوگل با معرفی گزینه‌ی Undo Send این اجازه را به کاربران جیمیل داد که ۳۰ ثانیه بعد از ارسال ایمیلی که به غلط ارسال کرده بودند، ارسال آن را متوقف کنند. اما اگر ۳۰ ثانیه وقتی کافی برای شما نیست، Dmail به شما کمک بسیاری خواهد کرد.


دیمیل که در واقع افزونه‌ای برای مرورگر کروم گوگل است که به شما اجازه می‌دهد تا ایمیل ارسال شده را در هر وقتی که می‌خواهید از بین ببرید. به علاوه می‌توانید وقت پیش‌فرض برای از بین رفتن اتوماتیک ایمیل تعیین بکنید تا برای مثال ایمیل شما بعد از یک ساعت، یک روز و یا یک هفته به صورت اتوماتیک از بین برود.



ممکن است مهم‌ترین ویژگی دیمیل این باشد که نیازی به نصب آن در رایانه دریافت کننده‌ی ایمیل نیست. این افزونه در واقع ایمیل را پاک نمی‌کند؛ بلکه آن را بنا بر درخواست شما رمزگذاری کرده و یا رمز آن را خنثی می‌کند. کاربرانی که یک دیمیل دریافت می‌کنند اگر این افزونه را نصب شده نداشته باشند، دکمه‌ای با نام «View Message» در آن وجود دارد که در تب جدید ایمیل را باز می‌کند و اگر افزونه‌ی دیمیل را نصب شده داشته باشند می‌توانند در بخش ایمیل‌های خود دیمیل را مشاهده کنند. بعد از آن که شخص فرستنده اجازه‌ی دسترسی به دیمیل را محدود می‌کند، دریافت کننده‌ی ایمیل با این پیغام از آن مطلع می‌شود: « این پیغام از بین رفته و در دسترس نیست»

وقتی که یک کاربر ایمیلی را با سرویس دیمیل ارسال می‌کند در واقع آن را به صورت مکانی با الگوریتم ۲۵۶ بیتی استاندارد رمزگذاری می‌کند. اریک کوهن از توسعه‌دهندگان این افزونه می‌گوید:

یک کپی رمزنگاری شده به پایگاه داده‌ای تحت کنترل دیمیل ارسال می‌شود. پس دریافت کننده‌ی ایمیل در واقع آدرس محل ایمیل را بر روی سرورهای دیمیل به همراه رمز عبور آن دریافت می‌کند. هیچ یک از سرورهای دیمیل  یا جیمیل نه رمز عبور و نه محتوای پیغام را دریافت نمی‌کنند و تنها فرستنده و گیرنده‌ی ایمیل می‌توانند محتوای آن را بخوانند.

2015 08 12 000406 1600x1200

این روش بسیار کاربردی است؛ اما باید توجه کرد که با پاک کردن ایمیل از راه دور فرق دارد. به این معنا که دیمیل از لحاظ معیارهای امنیتی به نظر می‌رسد بهتر از لغو ارسال یا Undo Send عمل خواهد کرد. اما اگر بعد از گذشت دقایقی از ارسال ایمیل، آن را از دسترس خارج بکنید ممکن است نیاز داشته باشید تا به شخص دریافت کننده دلیل این کار را شرح دهید؛ چرا که او از طریق پیامی از این عمل شما مطلع خواهد شد.

با این تمام دیمیل روشی بسیار بهتر و ایده‌ای بی‌مثل است و گروه توسعه‌دهندگانی که بر روی آن کار می‌کنند قصد گسترش این افزونه را دارند. این گروه در نظر دارند تا انتها سال میلادی حاضر، این سرویس را برای iOS و اندروید نیز ارائه دهند و امکان رفع فایل پیوست در ایمیل‌ها را نیز فراهم کنند. به علاوه آن‌ها می خواهند برنامه را رایگان عرضه کنند و برای کاربران پرمصرف و صاحبان کسب و کار سرویس‌های پرداختی در نظر بگیرند.

شمایکروسافت اج به دنبال شکست دادن گوگل کروم است

مایکروسافت اج به دنبال شکست دادن گوگل کروم است

تاریخچه‌ کامل سیستم‌ علت
 اندروید [ظهور 
شد: اندروید 6 مارشمالو]

تاریخچه‌ کامل سیستم‌ علت اندروید [ظهور شد: اندروید 6 مارشمالو]

گوگل درصدد بازگشت به بازار چین است