خدمات بسیاری، قابل یکپارچگی با خدمت رایانامه هستند که به برخی از آنها در طرح جویشگر اشاره شده است. اما مهم‌ترین خدمات در این زمینه عبارتند از:

  1. ارائه خدمت رایانامه در کنار خدمات عمومی جستجو، از طریق یکپارچی سامانه ورود یکتا (Single Sign-On)
  2. ارائه خدمت جستجوی سفارشی پیشرفته در متون و پیوست های رایانامه ها با استفاده از تجربه و توان فعالان حوزه جستجوی بومی
  3. یکپارچگی با خدمت درایو مجازی به منظور بررسی دسترسی‌های ورود به سامانه ورود یکتا، ایجاد امکانات و قابلیت‌های فراوان مانند ارسال رایانامه در درایو با پیوست کردن مستندات موجود در آن، پیشنهاد پیوست‌های بزرگ در رایانامه به تبدیل آن به یک پیوند در درایو، مشاهده و یا ویرایش انواع پیوست‌های رایانامه و...
  4. یکپارچگی با خدمات پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی، مانند ارسال و دریافت رایانامه در پیام‌رسان و...
  5. یکپارچگی با سامانه های پرسش و پاسخ
  6. استفاده از انواع ابزارهای پردازش زبان فارسی قوی، اعم از خطایاب و... به منظور بهبود تجربه کاربری خدمت رایانامه
  7. بهره بردن از سامانه‌های تبلیغاتی هوشمند موفق قرارداده شده در طرح، در خدمت رایانامه
  8. ارائه خدمات نقشه، به طوری که مثلاً می‌توان در کنار نشانی‌هایی که در یک رایانامه وجود دارد، نقشه آن محل به کاربر نشان داده شود.
  9. یکپارچگی با خدمات مکان محور، به نحوی که مثلاً هنگامی که در یک محل خاص قرار دارد و در رایانامه به یک موضوع اشاره شده است، به طور خودکار مکان‌ها و خدمات مرتبطی معرفی شوند که نزدیک او هستند.
  10. ارائه خدمت انتقال ساده و امن پول با استفاده از رایانامه
  11. پیشنهاد ترجمه متون و پیوست‌های رایانامه از زبان‌های دیگر به فارسی و برعکس از طریق ترجمه ماشینی
  12. ارائه خدمت ویرایشگر املایی متن در رایانامه
  13. استفاده از گراف دانش فارسی برای دسته بندی خودکار رایانامه‌ها
  14. استفاده از ضدبدافزارهای بومی قوی برای بررسی پیوست‌های رایانامه‌ها
  15. یکپارچگی با انواع خدمات مرتبط با بلیط حمل و نقل (هواپیما، اتوبوس، قطار و...)، فرهنگی (سینما، تئاتر و...)، ورزشی (مسابقات و...) و انواع رویدادهای گوناگون، در ترکیب با خدمت تقویم، به نحوی که هنگامی که یک کاربر رایانامه خرید بلیط را دریافت می‌کند، به طور خودکار در فواصل زمانی مورد نظر به او اطلاع‌رسانی و یادآوری شود (در نسخه وب و یا همراه).
  16. اتصال به خدمات یادداشت برداری و تعریف و مدیریت کارها، مانند تسکولو و یا نمونه‌های خارجی Trello، Evernote و... ، به طوری که کاربر بتواند یک رایانامه یا بخشی از آن را (همراه با تاریخ، فرستنده و غیره) به عنوان یک مطلب یا کار در خدمات مربوطه وارد کند.
  17. ارائه ارتباط باز برای خدمات دیگر مدیریت رایانامه‌ها مانند Boomerang که می‌توانند خدمات متنوع و فراوانی علاوه بر خدمات پایه‌ای موجود به به کاربران ارائه بدهند: مانند امکان آگاهی از خوانده شدن رایانامه ارسالی، یادآوری رایانامه‌ها در زمان یا مکانی دیگر و...
  18. امکان ارسال انواع ایموجی، استیکر و گیف‌های گوناگون درون رایانامه، با استفاده از خدمات‌دهندگان جانبی مانند Giphy یا این‌گونه محتواهای موجود در پیام‌رسان‌ها
  19. امکان یکپارچگی یا ترکیب شدن خدمات رایانامه سازمانی یا رایانامه عمومی با نرم‌افزارهای گردش کار و اصطلاحاً اتوماسیون وجود دارد (که نهایتاً ممکن است مانند اغلب کشورها، به کاهش بوروکراسی اداری و جایگزینی خدمت رایانامه به جای آن نرم‌افزارها بیانجامد).
  20. تعامل و یکپارچگی با انواع نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان و یا کارکنان (خارجی و داخلی) به نحوی که ارتباط رایانامه‌ای آنها و نیز خدمت تقویم برای آنها در دسترس و قابل مدیریت و تحلیل باشد.
  21. استفاده از خدمات تبدیل رایانامه‌ها به قالب‌های pdf، word و غیره با هدف خروجی‌های مختلفی مانند چاپ، ارسال و...
  22. قابلیت استفاده از انواع دیگر خدمات رمزنگاری و امضای دیجیتال برای رایانامه‌ها
  23. امکان اتصال خدمات تماس تلفنی یا پیامکی، هنگامی که یک شماره تلفن در رایانامه وجود دارد.
  24. یکپارچگی با خدمات آب و هوایی، به نحوی که مثلاً بتوان آب و هوای کنونی و آینده مکان‌های گوناگونی که در یک رایانامه آمده را مشاهده کرد.
  25. اتصال دو طرفه به خدمات نگهداری و تغییر و به‌روزرسانی مخاطبان هر کاربر
  26. امکان یکپارچگی با خدمات چندرسانه‌ای صوتی و تصویری، برای امکان پخش محتوای آنها درون رایانامه

و انواع یکپارچگی‌های ریز و درشت دیگری که می‌توان با کسب و کارهای گوناگون به انجام رساند...

 

در پایان، می‌توان برای الگوگیری به انواع یکپارچگی‌های موجود در سرویس Outlook.com اشاره کرد که یکی از بهترین و موفق‌ترین نمونه‌ها در این حوزه است:

Add-ons of outlook.com
حجم: 1.43 مگابایت