در سطح فنی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • هماهنگی با میل سرور های دیگر و spam نشده: برای این منظور می توان استانداردهای RDNS، SPF، DKIM، Limiter را رعایت نمود تا توسط میل سرورهای دیگر به عنوان اسپم شناسایی نشویم. در پروتکل ایمیل برای تصدیق اصالت سرور ایمیل از مشخصه هایی مانند دامین و ip استفاده می شود rdns کمک می کند که بتوان یک ip را به دامنه برگرداند. این امر کمک می کند که وقتی ایمیلی را دریافت کردیم، بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که از IP میل سرور امده است و spoof شده نمی باشد. برای جلوگیری از جعل IP علاوه بر IP، از کلید عمومی-خصوصی استفاده می شود که این امر با استفاده از رکورد های DKIM در DNS ها محقق می گردد.
  • پشتیبانی از کاربران زیاد: توزیع کاربران در چندین نود برای آن منظور که در هنگام ثبت نام کاربر، اطلاعات در پایگاه داده و نود های مختلفی ذخیره گردد. بگونه ای که بعد از تصدیق هویت یک کاربر می توانیم متوجه شویم داده های او در چه سروری قرار دارد. توزیع داده های کاربر به ما کمک می نماید که اطلاعات بیشتری را به صورت بهینه در سرور های مختلف نگهداری نماییم و بار کاری سرور را بر روی سیستم های مختلف توزیع کنیم.
  • آرشیو بندی ایمیل: ایمیل های قدیمی در سرور آرشیو قرار می گیرد تا از منابع سخت افزاری به طور بهینه استفاده گردد: معمولا کاربران به ندرت به ایمیل های بسیار قدیمی خود نیاز پیدا می کنند. با استفاده از این ویژگی می توان با ذخیره ایمیل های اخیر در حافظه های سریع تر سرعت و کارایی سیستم ایمیل را بهبود ببخشیم. این نوع ذخیره سازی بر اساس زمان می تواند به سرعت بیشتر دسترسی به داده ها کمک شایانی نماید.
  • امنیت و جلوگیری از حمله شدن به ایمیل و spamer ها (استفاده از  چهار سرویس spamassassin، cbpolicyd، amavis و clamav): از انجایی که در زمینه امنیت سیستم های مختلف، انتی SPAMMER مشکلات متفاوتی دارند، سعی شده است با استفاده از یک راهکار یکپارچه، بخش های مختلف امنیت ایمیل را ایجاد نمود. پیکربندی مناسب و پشتیبانی از ایمیل های بومی، نیازمند ایجاد تغییرات در این سامانه ها با توجه به وضعیت جاری ایمیل های دریافتی است. در این شیوه سعی می شود با استفاده از الگوریتم های یادگیری، بتوان سیستم جلوگیری از SPAM را بهبود بخشید.
  • پشتیبانی و امن ساز imap , pop3: استفاده از TLS برای این منظور گواهینامه معتبر از شرکت KNECTIKS تهیه شده است. استفاده از رمز نگاری باعث می شود که با شنود شبکه نتوان به ایمیل های مبادله شده توسط این پرتکل ها دسترسی پیدا نمود.
  • استفاده کاربران از مرورگرها و Device های مختلف (پیاده سازی رابط کاربری به صورت ریسپانسیو): یک مسئله مهم در طراحی رابط کاربری که باید به آن توجه نمود، استفاده کاربران از ابزارهای مختلف و سازگار با سرویس ارائه شده می باشد. در این مورد سعی می شود برای اندازه های مختلف دیوایس ها به شیوه ای طراحی شود که قابلیت نمایش رابط کاربری وجود داشته باشد.
  • تبادل ایمیل کاربران با میل سرور های مختلف: استفاده از پروتکل IMAP برای انتقال داده بین ایمیل های مختلف. همچنین می توان از پرتکل هایی مانند IMAPSYSNC استفاده کرد؛ این پرتکل امکان چک کردن حساب های مختلف کاربر را در یک ایمیل فراهم می اورد.
  • پشتیبانی از زبان های مختلف: پیاده سازی زبان های خارجی متداول مانند انگلیسی
  • سیستم پیگیری و ثبت مشکلات کاربران: استفاده از سیستم تیکتینگ بر مبنای ITIL